Daftar Uber Driver Malaysia 2017

11:47:00 PM Nazif Razak 98 Comments




*UPDATE (KEMASKINI)

(30/09/2017)

Berita Baik!!!

PENDAFTARAN SECARA PERCUMA

Seperti tahun lepas, Uber sekali lagi berkembang dan melangkah ke depan dengan melancarkan operasi mereka di bandar-bandar baharu. Kali ini Uber akan berada di LANGKAWI , MIRI dan ALOR SETAR,

[IKLAN] Kereta sewa SOCAR serendah RM80/sehari !


Maknanya anda yang berada di kawasan berhampiran boleh menjana pendapatan bersama Uber dan daftar untuk menjadi pemandu Uber di Langkawi , Uber di Miri , Uber di Alor Setar, Uber Sandakan, Uber Batu Pahat dan Uber Kuala Terengganu. Langkah-langkah boleh dibuat sekarang dengan cara di bawah: -

*bandar baharu UBER

*DAFTAR UBER BATU PAHAT

*DAFTAR UBER SANDAKAN


*DAFTAR UBER KUALA TERENGGANU


DAFTAR UBER LANGKAWI 


DAFTAR UBER MIRI


DAFTAR UBER ALOR SETAR


ATAUPUN hubungi /whataspps

NAZIF
019-3070041
019-3070041

========================================================================

Salam semua.

Tahun 2016 hampir melabuhkan tirainya dan semestinya ada pengalaman kisah suka dan duka yang dilalui sepanjang tahun ini. Begitu juga dengan uber, yang mana popularitinya semakin meningkat naik hari demi hari terutamanya pada tahun 2016.

Banyak perkembangan terbaharu yang di buat oleh pihak uber pada tahun ini. Dengan perkenalan uber di bandar-bandar baharu membuka luas lagi perkhidmatan uber di seluruh Malaysia pada tahun ini. Pada tahun sebelumnya uber dah pun melancarkan di bandar-bandar utama seperti di Kuala Lumpur, Penang dan Johor Bahru. Berikut adalah penambahan bandar baharu oleh uber

Shah Alam 10/1/2016 
Ipoh 01/02/2016 
Kota Kinabalu 19/05/2016 
Kuching 14/09/2016 
Melaka 27/10/2016 
Seremban 1/12/2016 (Terbaharu)


Daftar Uber Malaysia 2017

Untuk tahun 2017 mungkin ada sedikit perubahan dari segi pendaftaran kerana setiap pemandu mesti memiliki kad pemandu e-hailing yang mungkin dikeluarkan oleh pihak SPAD. Ini membolehkan platform uber ini beroperasi secara sah di Malaysia walaupun telah mempunyai puluhan ribu pemandu yang berdaftar [sumber: The Star]

Tahun 2017 juga bakal menyaksikan uber berkembang di beberapa buah bandar lagi yang mempunyai permintaan yang tinggi untuk menggunakan perkhidmatan uber. Ini dinyatakan sendiri oleh Pengurus Besar bagi Pengembangan Perniagaan MalaysiaUber, Kenny Choong. [sumber: berita harian]. Saya pun tidak dapat memastikan bandar mana yang bakal uber buat kemunculannya selepas bandar terbaharu mereka iaiu Seremban. Kemungkinan uber di Kuantan ? Langkawi ? Kedah ? Kuala Terengganu ? Kota Bharu ? Saya pun tak tahu. 

Tapi itu semua adalah ura-ura dan khabar berita sahaja kerana tiada lagi kata muktamad dari pihak uber sendiri.

Apa yang saya dapat lihat cara pendaftaran uber akan masih lagi sama sehingga suku pertama tahun 2017 nanti. Buat masa ini syarat-syarat untuk menjadi pemandu uber adalah seperti berikut:-

*KEMASKINI 30/09/2017
1. Kereta Tahun 2011 dan ke atas
2. Mempunyai 4 pintu
3. Berumur 21 tahun ke atas
4. Mempunyai lesen penuh (P tidak dibenarkan)
5. Nama ada dalam Insuran cover note. Sama ada pemandu atau second driver.

Daftar Uber Malaysia secara online.

Jika anda berminat untuk menjadi pemandu uber dan menjana pendapatan sampingan anda boleh terus menghubungi saya di talian ini atau whatsapp sahaja

NAZIF
019-3070041
019-3070041

ATAU

Anda boleh mengisi form di bawah

https://goo.gl/forms/35NAd5IvuOT87WVr1

https://goo.gl/forms/35NAd5IvuOT87WVr1

Apa yang boleh saya lakukan untuk daftar pemandu baharu?

Ada beberapa kelebihan yang boleh saya berikan untuk cik / tuan / puan jika mendaftar uber melalui saya.
  • 1. Perkhidmatan saya ini secara PERCUMA dan tiada bayaran yang dikenakan. Ini selaras dengan pihak uber sendiri yang tidak mengenakan apa-apa cas atau bayaran pada pemandu baharu. Sekali lagi pendaftaran adalah PERCUMA.

  • 2. Tidak perlu susah payah untuk pergi ke UBER PSC di PJ dan beratur panjang untuk pendaftaran. Pendaftaran uber boleh dilakukan di rumah sahaja. Jika anda duduk jauh memang amat digalakkan untuk mendaftar secara atas-talian (online)

  • 3. Tidak perlu pening kepala untuk memikirkan langkah-langkah untuk pendaftaran. Hanya membuat panggilan atau whatsapp di nomber ini 019-3070041 dan saya yang akan tunjukkan langkah2 seterusnya.

  • 4. Pengaktifan akaun dapat dilakukan dalam masa 24 jam sahaja (hari bekerja)

  • 5. Paling penting, dengan adanya saya, anda semua boleh bertanyakan apa-apa soalan tentang uber ini, dari segi bayaran, kaedah penggunaan, penyelesaian untuk masalah teknikal dan pelbagai lagi. Kebanyakkan pemandu uber akan mengalami masalah teknikal dengan sistem selepas memandu.

  • 6. Slide Uber Manual dan Video latihan akan diberikan sejurus lengkap proses pendaftaran.

  • 7. Anda akan dimasukkan ke dalam group whatsapp pemandu uber di tempat anda untuk perkongsian dan maklumat terkini.

  • 8. Group whatsapp khas untuk pemandu uber wanita / perempuan juga ada jika anda mendaftar melalui khidmat saya.  
Paparan media


Berikut adalah beberapa gambar contoh pendapatan dan 'earning' oleh pemandu uber sebagai rujukan.

Sebagai peringatan pada para pembaca atau yang baru nak memandu uber, ini adalah hasil-hasil mereka yang gigih dan tak berputus asa semasa membuat uber ini. Biasa kita nampak lumayan, banyak dan faktor wow itu ada kerana dengan memandu uber saja kita boleh menjana pendapatan sampingan sebanyak RM500 dan ke atas dalam masa seminggu!. Tapi jarang-jarang sekali kita pikir bagaimana usaha dan cabaran mereka ini memandu untuk mendapatkan hasil yang sedemikian.

Jadinya saya menyeru supaya para pembaca tidak mempunyai mindset yang uber ini senang-senang boleh mendapat pendapatan sebegini. Hanya dengan usaha dan kecekalan yang jitu sahaja yang boleh mencapai pendapatan seperti gambar di bawah. 

Untuk rekod, jika uber di lakukan secara :-

sambilan / part time sepanjang minggu anda boleh mendapat sekitar RM500 mnakala jika dilakukan sabtu dan ahad anda sahaja boleh mencapai RM200 dan ke atas.

Sepenuh masa / full time boleh mencecah RM1000 dan ke atas


Pendapatan mingguan [klik gambar untuk paparn yang lebih jelas]

Pendapatan mingguan [klik gambar untuk paparn yang lebih jelas]
(1. Surge x2.3 trip KLIA (2.First in first out (FIFO) di KLIA (3. Surge di waktu puncak 

Berikut merupakan group whatsapp yang saya akan masukkn sejerusnya account yang saya buat telah mendapat pengaktifan dari uber. Fungsi group ini untuk memudahkan para pemandu uber untuk berinteraksi dan berkongsi pengalaman dan pendapat mengenai uber. Boleh juga mendapatkan info-info terkini untuk uber. Dengan kata lain anda tidak berkeseorangan. Al-maklumlah, jika bawa uber ini anda bersendirian. Adanya group whatsapp seperti ini dapat mengurangkan kesunyian anda sambil menunggu panggilan pelanggan.

Diingatkan sekali lagi, hanya account yang berdaftar dengan saya saja yang akan saya add dalam group ini =)

Group whatsapp uber Kuching, Melaka dan Kota Kinabalu
Group whatsapp JB, KL, Penang dan Ipoh
dan khas untuk pemandu uber wanita / perempuan


Bagi saya tahun 2016 merupakan tahun perkenalan uber pada warga Malaysia yang berada di luar Kuala Lumpur. Dengan perkenalan uber di kawasan baru membuatkan ramai lagi rakyat Malaysia menyedari kemudahan perkhidmatan uber ini. Jika anda tidak mahu memandu, apalah kiranya jika anda mencuba sekali perkhidmatan uber ini. Bagi saya jika anda telah mencubanya sekali pasti anda akan membuat panggilan uber yang seterusnya.

Tahun 2017 saya harapkan uber membawa lagi nama mereka di beberapa lagi buah bandar di Malaysia. Rasanya ramai yang ternanti-nanti kemunculan uber di kawasan mereka. Harapnya impian ini dapat menjadi kenyataan.

Call atau Whatsapp saya NAZIF

019-3070041
ATAU

Isi form di bawah



Artikal seterusnya: FAQ UBER PARTNER MALAYSIA

98 comments:

  1. As'salam, saya berminat nak jadi Uber partner. Saya ada Myvi tahun 2008. Layak tak untuk buat Uber? Saya dah baca ada yang tulis tak boleh lebih 8 tahun ada yang 7 tahun. Dalam website Uber pun tak ada tulis pasal ni. Boleh bagi pencerahan sikit? terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam. boleh cik. wassap saya utk lebih detail dan mendalam. 019-3070041 terima kasih

      Delete
  2. As salam bang,kalau takde lesen kereta,memang sah2 tak boleh apply ke bang?

    ReplyDelete
  3. Slmt ptg..saya minat buat uber...yep I kereta bukan atas nama sendiri..boleh ka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nama kene tambah kt bahagian insurance sebagai pemandu

      Delete
  4. Assalam. Adakah pemandu uber perlu membayar kepada pihak uber untuk mendaftar dan setelah mendaftar? Seperti bayaran bulanan atau yuran?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tidak ada bayaran utk pendaftran. Bayaran bulanan pn takde

      Delete
  5. Assalam.. kalau oku 1tgn akibat strok jpj da aprove ok xde masaalh.. memamdu..kete taun 2000 bleh?

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum, sekiranya saya tukar no telefon, mcm mana ye? kena daftar semula ke?

    ReplyDelete
  7. Assalamulaikum ...blh ke join uber klu bankruptcy..klu pyemnt msk bnk je pblm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam. Boleh. Nnt utk acc bank boleh letak no acc saudara yg terdekat.

      Delete
    2. Tq Nazif..atas reply saudara.smoga Allah murahkn rzki anda lg

      Delete
  8. Assalam, betul ke ada kena bayar pada upline setiap minggu/bulan? contoh.. saya daftar under kamu dan saya kena bayar kepada kamu setiap bulan (ikut ape yg kamu tetapkan).

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam. tak betul tiada yuran dan bayaran bulan yg dikenakan. semuanya secara percuma.

      Delete
  9. Assalam, saya nak tanya, saya ada kereta tahun 2006, tapi condition luar dalam semua cantik dan okay lagi.. ade tak ape2 pengecualian untuk buat uber ni jugak.. saya minat sangat nak buat uber untuk jdikan side income.. terima kasih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam. maaf cik. syarat uber memang 2008 dan ke atas. Tiada pengecualian.

      Delete
  10. Maaf encik,tumpang tanya jika customers bayar kredit kad, kita akan dapat bila dan mcm dpt?

    ReplyDelete
  11. assalam.. boleh masukkan no tel sya dlm group uber jb..0127009071

    ReplyDelete
  12. assalam bro Nazif,

    saya dah daftar sbg Uber Driver dn beroperasi sejak 3 hari lalu.

    masaalah saya,apps Uber kerap susah utk load. saya cuba dgn data fon juga dgn wifi masih juga masaalah. Dlm 10x cubaan 7x gagal.saya cuba ubah lokasi juga kerap xberhasil.

    tapi bila dah dpt load, apps responsif dn berfungsi.bila close apps ni, akan susah nak load balik.

    RAM fon saya 2gig, memory space 6gig

    ReplyDelete
  13. salam. kalau utk perempuan , dia akan dimasukkan ke group yg perempuan je kan

    ReplyDelete
  14. Bro.. terengganu bila nak ade uber? Rumah kite pun dekat dah dgn airport...

    ReplyDelete
  15. Saya baru bak mendaftar menjadi pemandu uber,tapi boleh kah satu kereta di daftarkan dengan dua nama yg berbeza?
    Mohon pencerahan.tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh. Wassap saya 019-3070041 untuk info lanjut. Tq

      Delete
  16. Salam. Saya baru daftar uber secara online. Saya nak tanye kalau ade 2 kereta boleh ke buat Uber. Guna satu account uber. Mohon Pencerahan. Tq

    ReplyDelete
  17. As salam Nazif..sy bmnat nk ngn uber patners..mohon pencerahan

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam boleh hubungi wassap saya 019-3070041. trimas

      Delete
  18. bang ni shazery ni.yg baru daftar daftar jb area.masukkan saya dalam group wasap uber jb bang.tq

    ReplyDelete
  19. Kalau tdak ada pnama dlam insurans krta lngsung tdak dpat msuk uber??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh buat penambahan nama dkt mana2 ejen insuran. Then boleh hubungi saya utk pendaftran

      Delete
  20. bang kalau kereta xde dalam list boleh ke daftar? hyundai ioniq baru...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi, wassap saya no 019-3070041 nnt saya bagi tahu detail

      Delete
  21. assalamualaikum hai..saya nak bertanya, boleh lepas ke kereta perodua viva tahun 2010?

    ReplyDelete
  22. 4x4 boleh buat uber? kategori / rate ikut mana?

    ReplyDelete
  23. untuk team uber alor setar ada group wassap ke?

    ReplyDelete
  24. Nk tnya psal uber.sy dh daftar untuk memandu uber tapi tiba2 tk dapat on9 knpe ek.?kene tukar2 email ke..??tq

    ReplyDelete
  25. saya berminat buat uber parttime, tapi saya berumur 19tahun , layak ke ? Lesen saya penuh bukan P. boleh beri pencerah or maklumat terperinci ? ws 01119607698

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf cik umur memang kene 21 ikot tarikh lahir.

      Delete
  26. Tq very much Nazif..mmbntu dftar Uber hri ni..smoga rzki anda btmbah

    ReplyDelete
  27. Salam tuan,
    Need sugestion.. Ada veilfire 2017 black with l/seat .. Mana lebih baik, uber atau grab.. Dan kategori mana . Lokasi saya bdr putera klg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam. Vellfire uber black dan XL. Permintaan uber black di KL banyak di bangsar mount kiara klcc bukit bintang.

      Delete
  28. Salam.. Kereta viva boleh buat uber?

    ReplyDelete
  29. Nak tanya...proton ertiga kategori XL ke? cc dia 1.4 je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye btul ertiga termasuk dalam kategori Uber X dan XL

      Delete
  30. boleh tahu, mcm mana pengiraan & bagaimana kita dibayar?

    contohnya : tambang RM10. adakah RM10 ni milik pemandu uber?

    mohon pencerahan. tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. tambang 10 , uber ambil 2.5 kita dapat 7.5. tiap2 perjalan yang kita buat uber akan tolak 25%

      Delete
    2. Uber akan tolak 25% ni melalui apa ye? Sbb customer bg duit by hand kt uber driver kan

      Delete
    3. ADA 2 Cara,

      1. Boleh biarkan nanti dapat trip credit card dan trip promo, duit uber ni akan dipotong dari situ,
      2. Tambah kad debit/credit dalam apps uber. follow step sini : http://t.uber.com/myaddcard

      Delete
  31. Boleh tahu apa akan terjadi selepas kenderaan yang didaftarkan melebihi 10 tahun selepas didaftarkan...
    cth: saya mempu yai wira se tahun 2008 dan sudah didaftarkan sebagai pemandu uber/grab...pada tahun 2019, kenderaan saya melebihi 10tahun....adakah akam ditamatkan pendaftarannya secara automatik....terima kasih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wira tak boleh da. kereta tahun 2008 last daftar tahun ni. tahun depan last boleh guna. bile nak renew insurance dgn uber nanti uber akan reject jika kereta tahun 2008 tahun depan.

      Delete
    2. ooo maknanya jika kenderaan tahun 2013, secara automatiknya apabila renew insurans utk tahun yg kesepuluh (2023)...automatik uber akan reject....terima kasih atas penjelasan...

      Delete
  32. salam sy nak tanya bagaimana nak daftar uber dan macam mana dari segi bayaran uber pada kita tu setiap hari bulan brp akan masuk ke account kita ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam ye saya. cik boleh wassap saya terus ke no 019-3070041. saya akan bagi tahu detail di situ

      Delete
  33. Salam, saya dapat lesen hujung bulan 3 2016, so skg saya dah ada lesen baru setahun setengah, x smpai 2 tahun utk dapat lesen full, boleh adjust tak? Sbb sy sgt perlukan duit buat uber, sy ada kereta bezza 2017, keta atas nama sendiri. Msalah sy lesen je tak full lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam. lesen kene lesen penuh. maknanya kene tunggu dulu dah lesen penuh boleh contact wassap saya terus 019-3070041

      Delete
  34. Assalamualaikum bang , saya dah settle semua cuma satu je , bahagian insuran tu , berapa kali dah amek gambar tapi still xleh proses kenape yr

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam. cik boleh wassap saya terus di no ini 019-3070041 saya akan guide cik sampai account activate

      Delete
  35. Assalamualaikum.cik nazif sy tertarik setelah membaca blog jd sy berminat nk daftar sebagai uber driver.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam. terima kasih cik. untuk langkah selanjutnya boleh terus wassap saya di no ini 019-3070041

      Delete
  36. Salam en.nazif, kalo suami sy Singaporean bley buat uber x? Tp insurance kete ade nama dia ..

    ReplyDelete
  37. Salam encik nazif kete saya tahun 2010 di daftarkan januari 2011 mengikut undang2 baru uber & Grab kete tahun 2011 ka atas je boleh so saya bagaimana lepas ke tidak untuk pendaftaran

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam. kereta mengikut tahun pengeluaran. macam cik di kira tahun 2010. uber skng 2011 dan ke atas saja.

      Delete
  38. As-salam En Nazif,
    Mohon penjelasan, umur kereta utk uber jangkamasa 7tahun atau 10tahun?
    Terimakasih

    ReplyDelete
  39. Assalam..nk tanya apa beza uber driver dgn uber partner?

    ReplyDelete
  40. Assalamualaiku, saya nak tanya ada tak Uber di ipoh? saya berminat untuk daftar jadi ahli UBER.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam uber ada di ipoh. Boleh hubungi saya 019-3070041

      Delete
  41. proton waja tahun 2010 masih layak utk UBER?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes sekarang 02/12/2017 masih lg terima kereta 2008 dn ke ats tpi ada beberapa kereta yang tak dibenarkm dlm platform uber. Waja wira iswara gen2 savvy kancil kenari atos.

      Delete
  42. As salam tuan nazif..camne nak daftar permohonan utk jadi pemandu uber ye? boleh wasap sy ditalian 018-2136839.. terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam saya akan wassap cik . nanti boleh semak yeh

      Delete
  43. katakan saya telah mendaftar sebagai pemandu uber di lembah klang. dalam masa yang sama masa saya cuti berehat dikampung (johor bahru) saya menjalankan perkhidmatan uber di JB pula. Adakah dibenarkan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye boleh. tetapi anda perlu mempunyai account di JB untuk menjalankan perkhidmatan uber. boleh hubungi saya 0193070041 untuk info lanjut

      Delete
  44. Salam,

    Perodua viva 850cc boleh buat uber tak tuan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam ye saya. boleh takde masaalah asalkan tahun 2008 dan ke atas. boleh hubungi saya 0193070041 untuk info lanjut

      Delete
  45. as salam

    jika ada rekod saman tertunggak, boleh ke jadi pemandu uber?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam ye uber akan tgk rekod saman. boleh wassap saya utk info lanjut 0193070041 http://bit.ly/daftarpemanduuber

      Delete
  46. kereta vios tahun 2010 masih boleh jadi uber?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh takde masalah. boleh wassap saya terus untuk info lanjut. 0193070041 http://bit.ly/daftarpemanduuber

      Delete
  47. Pemegang ic penduduk tetap boleh aply tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi, maaf red IC dah tak boleh apply. hanya IC biru saja

      Delete
  48. Assalamualaikum
    Mohon pencerahan
    Blh sharekan income dr bis uber ni?
    Min berapa?
    Max berapa?

    ReplyDelete
  49. saya dah buat pendaftaran uber tp saya masih takut nak mula mngambil penumpang sbb sy x brapa pham degn cara cara nya...bole tolong saya?

    ReplyDelete
  50. Nak tanya...sy nak join uber, so dah nak kena wajib ambil kad e-pemandu dari SPAD ke? teringin nak join tapi dengar cerita skrg ni mcm2 prosedur kerajaan dah buat kt pemandu uber/grab ni, kereta pun kena bawah 5 thn lps ni dgr cerita,betul ke?

    ReplyDelete
  51. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  52. Kalau terdelete app. Macamana mahu active kan semula.

    ReplyDelete
  53. Salam tuan,

    Tumpang tanya. Macam mana nak tambah nama kat dalam insuran kereta ? Berapa bayaran kita kena bayar ? Dan kat mana mana wakil insuran boleh buat ke ?

    Untuk makluman tuan, kereta tu atas nama kakak saya. Tahun 2013, viva 1.0 EZ.

    ReplyDelete
  54. salam.. lesen P memang tak bole daftar ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam ye P memang tak boleh kene tunggu lesen penuh

      Delete
  55. Nak tanya. .Umur tu memang kena cukup 21 tahun ke? Mohon pencerahan

    ReplyDelete
  56. perlukan apa2 lagi x nk jd driver uber ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai boleh wassap saya terus di no ini. 019-3070041

      Delete