Cara Daftar Uber Malaysia 2016

2:42:00 AM Nazif Razak 372 Comments



Always be hustling
Sehingga hari ini permintaan untuk menjadi pemandu Uber semakin meningkat. Uber telah pun melebarkan sayapnya di Kuala Lumpur, Johor Bharu, Penang, Ipoh, Kota Kinabalu KUCHING, MELAKA, MIRI, ALOR SETAR, LANGKAWI, BATU PAHAT, SANDAKAN, DAN KUALA TERENGGANU. Oleh itu proses untuk menjadi keahlian Uber telah dipertingkatkan untuk kesenangan pemandu baru yang ingin berdaftar menjadi Uber Partner.

Artikel Seterusnya: DAFTAR UBER MALAYSIA 2017

Kali ini Uber muncul dengan aplikasi terbaru mereka iaitu UberDOST. dan ini janji mereka.

"Accelerate your onboarding process!"
Mempercepatkan process pendaftaran keahlian

"Get your friends activated without going to the Partner Support Centre"
Akaun akan diaktifkan tanpa perlu pergi ke Partner Support Centre

Dan akaun akan diaktifkan dalam masa 24-48 jam (hari bekerja)



 Cukup mudah dan simple.

Sebelum itu anda mesti memenuhi syarat-syarat seperti di bawah.

*KEMAS KINI 30/09/2017
1. Kereta Tahun 2011 dan ke atas
2. Mempunyai 4 pintu
3. Mempunyai lesen penuh (P tidak dibenarkan)
4. Nama ada dalam Insuran cover note. Sama ada pemandu atau second driver.

Jika syarat ini dipenuhi, langkah seterusnya saya akan bantu tanpa perlua anda keluar dari rumah pun.

How  to Register UBER Malaysia?

Ikut langkah mudah seperti di bawah,

*UPDATE 08/06/2017

DAFTAR UBER SANDAKAN

DAFTAR UBER KUALA TERENGGANU

DAFTAR UBER BATU PAHAT

DAFTAR UBER LANGKAWI 

DAFTAR UBER MIRI

DAFTAR UBER ALOR SETAR

*UPDATE 01/12/2016 UBER SEREMBAN

Dengan hanya tinggal 31 hari lagi sebelum 2016 melabuhkan tirai ,dengan secara rasminya UBER melancarkan operasinya di SEREMBAN. Untuk pengetahuan sebelum ini pun dah ramai yang mengguna dan memandu UBER di bandar Seremban. Dengan pelancaran secara rasmi di Seremban oleh pihak UBER sendiri dapatlah meningkatkan lagi jumlah pengguna dan juga pemandu di sana.

#info : Account UBER Seremban juga boleh beroperasi di Kuala Lumpur dan Selangor.

Daftar sekarang sebagai pemandu. Hubungi/whatsapp NAZIF - 019-3070041
WHATSAPP: http://bit.ly/daftarpemanduuber

Alternatif isi form di sini dan saya akan hubungi anda * PENAMBAHAN SEREMBAN


*UPDATE 25/10/2016 DAFTAR UBER MELAKA


UBER kini Di MELAKA
27/10/16 (Official date)

Pendaftaran untuk pemandu UBER di Melaka telah dibuka. Ini bermakna UBER sudah berada di MELAKA. Ayuh mendaftar sebagai pemandu UBER di MELAKA. 

Call : 019-3070041
WHATSAPP: http://bit.ly/daftarpemanduuber

"Melawat Melaka Bererti Melawat Malaysia"

*UPDATE 24/9/2016 PENTING!

Anda dinasihatkan supaya TIDAK MEMBUAT ACCOUNT TERLEBIH DAHULU.
Hanya account di bawah saya saja yang saya akan buat pengaktifan terus selama 24 jam dan ianya PERCUMA.
HUBUNGI/WHATSAPP saya di talian ini.

019-3070041
WHATSAPP: http://bit.ly/daftarpemanduuber

BEZA REGISTER DENGAN SAYA DAN WEBSITE.

Sama. Masih di bawah UBER lagi. cuma:-

Saya akan guide tuan2 dan puan2 untuk membuat dan mengisi account sehingga account itu diactivatekan tanpa perlu pergi ke centre.SLIDE manual UBER akan diberikan dan setelah acc activate, anda akan saya masukkan dalam group WHATSAPP bersama driver lain untuk mendapatkan perkongsian terkini.

Selain itu, anda boleh rujuk saya kembali jika terdapat sebarang masalah semasa anda menjalankan UBER.

TETAPI, jika anda telah membuat account terlebih dahulu sebelum menjumpai website ini , ada beberapa perkara yang masih lagi boleh saya bantu iaitu:-

1. MASIH BELUM MENGISI DOKUMEN tapi sudah mempunyai account
2. ACCOUNT SUDAH BEBERAPA MINGGU TIDAK BOLEH DIAKTIFKAN,
3, TIDAK DAPAT UPLOAD DOKUMEN di website.
4. MENDAPAT MESSAGE ERROR dari UBER.

*UPDATE 14/8/2016
TERBAHARU: Anda boleh hubungi saya di talian nomber ini: 019-3070041
WHATSAPP: http://bit.ly/daftarpemanduuber

* UPDATE 16/9/2016 UBER KUCHING

 Penambahan KUCHING

1. Hanya perlu isi form ini.

http://goo.gl/forms/tVR2PyuhRT

saya akan follow up dengan anda yang telah mengisikan form ini.

2.  Saya akan membuka satu akaun untuk UBER PARTNER anda.

3. Upload documents yang diperlukan oleh pihak UBER :

  • IC
  • Lesen Memandu / Driving Licences
  • Covernote insurances ( ada nama pemandu, tahun pengeluaran)

*jika menghadapi sebarang masalah upload documents. Boleh terus contact saya.


4. Selesai upload document. Hanya perlu tunggu 24-48 Jam (hari berkerja) untuk pengaktifan akaun anda. (tidak perlu pergi ke support centre untuk pengaktifan)

5.Selepas activate sahaja account UBER PARTNER anda, saya akan terus bagi guide/coaching secara personal untuk bagaimana menggunakan aplikasi UBER PARTNER.

6. Boleh terus ONLINE tanpa ragu-ragu lagi.

Pengalaman Sebagai Uber Driver / Uber Partner


Perkenalan aku dengan Uber Partner ini melalui kawan aku. Memang aku amat tertarik dengan cara pihak Uber ini memberikan tambang yang padan dengan tempat yang ditujui tanpa mengambil wang melampau. Matlamat Uber yang aku nampak mereka mahukan situasi win win sama ada anda sebagai pemandu atau penumpang. Dengan semangat yang jitu dengan matlamat untuk mengumpul 'side income' maka aku pun mendaftar sebagai Uber Partner.

Customer yang pertama sekali naik buat aku nervous + gelabah gila. Kelam kabut aku dibuatnya. Di tambah pula GPS buat masalah LOST SIGNAL. Dalam hati aku memang dah maki hamun da GPS itu. Tapi aku cuba tenang dan gunakan pengalaman yang ada di sekitar jalan Kuala Lumpur. Memang awkward dan janggal dengan pelanggan pertama. Senyap saja hanya alunan radio kedengaran. Sampai lah ke destinasi yang di tuju, customer itu turun sempatlah aku sapa sedikit 'Have a nice day' dengan harapan dia tak bagi aku rating rendah haha.Pelanggan kedua dah rasa confident sehinggalah yang seterusnya.

1) Pendapatan untuk 6jam satu hari 2) Boost area di kawasan panas KL 3) Surge x2.0 KLIA trip

Di bawah merupakan beberapa orang yang saya telah activatekan akaun tanpa perlu pergi ke Centre pun. Kira macam testimoni lah huhu


Ayuh mari mendaftar di sini tanpa ragu =)


Artikal seterusnya: 
Daftar Uber Driver Malaysia 2017
Follow saya di INSTAGRAM untuk perkembangan terkini. Yosh!

372 comments:

  1. Replies
    1. Boleh register dgn saya utk buka acc, activate acc dan latihan 1on1

      Delete
    2. Saya ada masalah dengan uber saya.. Boleh whatsapp sy tak?? 0183165923

      Delete
    3. Nazim . Sy da register kt form yg awk sediakan kt page awk tu . Langkah seterusnye mcm mne yer . Ni no sy . 0177620509

      Delete
  2. Kalau kereta myvi 2007 tapi good condition tak pernah accident boleh jadi partner tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh. Sy boleh cuba tolong. Tapi kene amek 5 6 gambar.seat depan, blkg, boot, kereta dari luar depan belakang. Kalau ok boleh isi form ini sy bukak acc cik http://goo.gl/forms/tVR2PyuhRT

      Delete
    2. submitted~

      gambar kereta nak send to your email?

      Delete
  3. waktu bekerja flexible atau ada fixed time?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tiada waktu berkeje sebenarnya. Boleh ikot kesesuaian masa kita. Bile free boleh ONLINE. Kalau penat boleh OFFLINE. Senang cakap jadi boss la kalau bawk UBER ni hehe

      Delete
  4. waktu bekerja flexible atau ada fixed time?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tiada waktu berkeje sebenarnya. Boleh ikot kesesuaian masa kita. Bile free boleh ONLINE. Kalau penat boleh OFFLINE. Senang cakap jadi boss la kalau bawk UBER ni hehe

      Delete
    2. Tuan whatsapp saya,,bolehh..
      Minat sngat lah..0177217818

      Delete
  5. Replies
    1. Ye btul melalui saya. Cik boleh daftar terus dan aktifkan account UBER partner cik. Isi form di atas dan saya akan wassap cik.

      Delete
  6. As salam Nazif.saya ingin bertanya,kalau saya register melalui apps Uber Partner tanpa menggunakan agent,macam mana saya nak activate account saya sbg Uber Driver?saya ada dpt msg hari ini utk pegi ke area Batu Caves utk activate account,tapi saya tak sempat pegi.

    Harap Nazif dpt beri pencerahan utk pertanyaan di atas.Terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam. Ok cara lain cik boleh trus pergi ke supoort centre uber di alamat ini.

      6 Jalan 51/225a PJCT Industrial Zone,, Seksyen 51a, 46100 Petaling Jaya, Selangor, Malaysia.

      Kalau register melalui uber website mmg perlu pergi ke lokasi2 yg telah diberitahu dlm sms tu.

      Kalau melalui sy, cik hanya perlu isi form di atas dan sy akan bukakn acc bru untuk dan buat pengaktifan terus tanpa perlu pergi ke centre mereka dan boleh trus Online

      Delete
    2. Terima kasih Nazif di atas pencerahan di atas.

      Delete
  7. aduhh , sy baru register hari sabtu lepas .. kalau sy tau , sy register dgn encik .. boleh ke buat sekali lg ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh xde masalah. Isi form ini dan saya menghubungi encik.

      http://goo.gl/forms/tVR2PyuhRT

      Akaun yg lama x diaktifkan xmengapa.

      Delete
    2. okey encik .. sy dah isi .. ty

      Delete
  8. Salam Nazif, kereta saya avanza 2006 (good condition internal and external), agak-agaknya boleh register tak ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam. Maaf saya dah semak dgn uber 2006 tak boleh. Limit 2007(bersyarat) dan 2008 ke atas

      Delete
  9. sy dh dftr borang diats...jd apa yg prlu dibuat lg??download application uber ke??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya akan hubungi cik melalui wassap dan bagi tahu langkah seterusnya. Bagi saya sedikit masa. =)

      Delete
  10. As Salam en Nazif... Bagaimana pula nak jadi pandu Uber tapi xda kenderaaan.. ada jalan lain ka.. mohon pencerahan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam. Buat masa ni uber xdpt nk menyediakan kenderaan. Kne bawa kenderaan persendirian.

      Delete
  11. Assalammualaikum Nazif,

    Sy ingin menjadi uber driver sb bakal kehilangan kerja. Mohon pm sy di mr_bartenda@yahoo.com

    Sy serious ni. Tq

    ReplyDelete
  12. As salam nazif..saya nak tanya pendapat... Adakah jenis kereta memberi kesan kepada rating dari customer...saya ada kereta viva executive thn 2012...cadang nak buat uber...boleh emel saya di hzhaikal@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam, rating uber x bergantung pada jenis kereta. Rating lebih pada layan kite pada customer.cth kereta bersih,wangi,layan kite baik dan dtg tepat pada waktunya. Pada hemat sy viva terbaik jimat minyak =). Sy akan email tuan utk pndftrn

      Delete
  13. Assalammualaikum Nazif,
    Di mana uber centre Johor Bahru?Tolong terangkan bagaimana step2 utk menjadi seorang pemandu uber?Tolong emailkan kpd saya(zam3189@gmail.com)tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk centre di Johor Bahru :
      No.7, Jalan Bestari 1/4, Taman Nusa Best­ari, 79150 Nusajaya, Johor, Malaysia

      Info Session & Onboarding (Monday) ­
      12pm - 2pm, 5pm - 8pm­

      Info Session & Onboarding (Tuesday)­
      12pm - 2pm, 5pm - 8pm­

      Info Session & Onboarding (Wednesday) ­
      12pm - 2pm, 5pm - 8pm­

      Info Session & Onboarding (Thursday) ­
      12pm - 2pm, 5pm - 8pm­

      Info Session & Onboarding (Friday) ­
      11am - 3pm, 5pm - 7pm­

      Info Session & Onboarding (Saturday) ­
      2pm - 5pm

      Saya akan Contact cik di email

      Delete
  14. Assalam
    sy berminat
    wsup sy 01121000233
    thanks

    ReplyDelete
  15. Slm en..sy ade pernah try daftar uber cara on9..sndiri xmelalui ejen..smpai bhagian nk upload copy ins. Kereta xlepas2..kenapa ek..ke blh buat pndaftaran bru dgn bantuan en.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam. Boleh buat pendaftaran baru dgn sy xde masalah. Dgn sy cik boleh direct bg insuran dkt sy. Dan saya akan trus anta ke uber

      Delete
    2. Boleh isi form di atas jika berminat. Tq =)

      Delete
  16. Terbaik la info ko ni..
    Tumpang skaki jg la nk btanya.
    misal kate,keta taun 2007 dan lulus syarat,ade tk tempoh2 tertentu utk keta trsebut sah digunakan sbagai uber partner

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setakat ni apa yg saya tahu. kalau kereta tahun 2007 ni tahun depan masih boleh digunakkn lagi. tapi tak berapa pasti untuk tahun berikutnya. Sebab syarat sebenar 2008 tapi di beri kelonggaran sedikit. hehe

      Delete
    2. Pertanyaan yg berikutnya hehe..
      misal kata saya ada beberapa kereta yg masih sesuai utk"dijadikan"uber
      Bolehkah saudara saya mendaftarkannya sebagai uber partner,yang mana beliau juga adalah penama kedua dlm insuran tersebut.

      Delete
    3. utk kenderaan, asalkn nama encik ada dalam covernote insurans itu sebagai pemandu kedua. tak ada masalah boleh saja register. Yang penting syarat kereta mesti 4 pintu dan tahun 2007 ke atas.

      Delete
  17. Dan pertanyaan saya yg terakhir..
    memandangkan uber ini masih belum "HALAL" malahan sering saja diganggu oleh pihak lain,bagaimana pendapat encik nazif tentang kekukuhan peluang kerja ini..

    terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pada pandangan dan pendapat saya, gangguan dri pihak lain ini hanya berlaku bermusim dan bergantung kepada nasib. Saya selalu menasihatkn driver supaya jauh sedikit dari tempat2 hot area. Kerajaan masih lagi dalam perbincangan untuk meng'Halal' perkhidmatan ni. Mungkin dalam tahun depan, ada dasar baru yang akan diperkenalkan oleh kerajaan utk memberikn win-win situation pada semua pihak. Saya nampak kerja ini kukuh dan stabil sehingga masa yg akan dtg. Harap menjawab persoalan.

      Delete
  18. Salam tuan, boleh ke saya menggunakan kereta ahli keluarga? Ada apa2 yg saya perlu tukar ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam. boleh takde masalah. tapi pastikan nama encik ada dalam covernote insurans sebagai pemandu kedua. =)

      Delete
  19. Salam, say nak tanya adakah kereta jenis truck a tau pickup ford ranger keluaran tahun 2013 boleh menyertai uber, sekian terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam. Boleh bawak cik xde masalah. Berminat isi form di sini cik. Sy akan buka akaun dan buat pengaktifan terus. :-)

      http://goo.gl/forms/tVR2PyuhRT

      Delete
  20. Salam saya ada account partner uber tp sy tidak menggunakan lagi kerana saya perlu update kembali lesen,kad pengenalan dan cover insurance sy kembali di alamat yang mereka bagi...boleh ke saya update menggunakan online

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam. Kalau cik nk mnggunakn acc lama. Cik mmg kene ke pejabat uber semula utk pengaktifan. Tpi boleh sja kalau nk bukak acc bru. Saya boleh semakkn

      Delete
  21. Assalamualaikum...sy di penang..mcm mana ya sy nak register uber...kereta kenari tahun 2007...boleh ka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam. Kereta 2007 ni hanya kereta tertentu saja yg boleh mcm myvi. Maaf kenari x boleh cik

      Delete
  22. Assalamualaikum en nazif
    sy smbung utk ajukan soalan,kali ini berkenaan dgn pndftaran dua nama pada satu kereta,adakah ianya jg dibenarkan
    misal kata kereta trsebut dftar dua nama pada cvernote insran,dan kedua2nya brminat jd uber partner secara sambilan/bergilir.

    tq.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam. Boleh cik tiada masalah. Berminat cik boleh isi form di atas. Saya Contact dan uruskn pendaftaran dan pengaktifan.

      Delete
  23. Assalamualaikum En Nazif... Saya berhasrat nak join Uber melalui Encik... Harap dapat guide saya melalui email. Rasanya semua syarat2 yang di kemukakan tu lepas.

    ReplyDelete
  24. assalam tuan,
    sya ada sedikit kemusykilan.sya baru start join uber 1 hari shj,,masalahnya,jika rider request 1 org shj,,tapi tiba ditempat utk ambil,terdapat 2 org,,jd caj apabila tiba destinasi hanya utk 1 org..mcmana perlu saya buat utk seorang lgi tu..

    2.sya pakai exora,sepatutnya ada dlm Uber XL..tapi siap trip,sya tengok kat system caj utk Uber X..pd saya x berbaloi kalau mcm tu..penumpang dpt service uber XL tapi caj harga Uber X..kos minyak pn dh berapa tu utk exora..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam.
      1. Uber memang bagi rider naik sampai 4 orang maximum. Jika lebih driver ada hak untuk cancelkn trip itu. Jadi dalam kes cik, kalau 2 orang itu adalah kawan/keluarga, mereka ada hak utk naik bersama.

      2. Jika kenderaan cik adalah uber XL, contoh exora, dia akan automatik masuk dalam uberX. Uber berbuat demikian sebab kadang2 demand untuk uberXL agak kurang, rata2 memilih uberX. Jadinya kereta 7 seater seperti Exora adalah termasuk dalam kategori uberX dan uberXL. Maknanya rider boleh request cik sebagai uberX ataupun uberXL.

      Delete
  25. Salam tuan..saya baru daftar online tapi saya tersangkut dibahagian tetapan kenderaan..apa yg harus saya lakukan? Mcm mana nak tetapkan kenderaan? Kereta saya Myvi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam. Mungkin sistem die jamm dan tuan boleh cuba beberapa kali lagi. jika tidak di terima juga. Bolehlah pergi ke centre uber yang berhampir dengan tempat cik untuk menyerahkn dokumen tersebut.

      Delete
  26. Salam cik. Kalau saya daftar, boleh ke saya tak buat servis uber ni. Maksudnya masa saya free je buat. Masa saya bekerja saya tak buat. Ada penalti ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam. Uber masa bekerja amatlah flexible. Bile2 cik senang boleh online. Kalau sibuk offline xde masalah. Tiada penalti yg akan dikenakan. 😊

      Delete
  27. Salam abg, pendapatan tu kita dapat mcm mane ? Melalui sistem tu ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam. Ye btul semua data tambang akan di kire dlm sistem uber. Duit uber melalui cash dan bank in

      Delete
  28. Salam cik. saya nk daftar 0137428578

    ReplyDelete
  29. Salam en nazif.. pada mulanya nama saya tiada dalam insurance note.. oleh itu saya telaj pergi ke pejabat insurance utk menambah nama saya dalam note tu.. maka pihak insurance telah update and berikan note yg baru.. masalahnya insurance note tu tiada maklumat kereta sekali seperti yg asal.. maka semasa online registration saya muatkan gambar kedua2 note baru dan lama di ruang insurance documents tu.. dan telah berjaya mendaftar.. saya buka apps (uber partner) dan ingin "go online" di dapati maklumat kereta saya tiada dalam apps untuk preferred vehicle.. bagaimana saya ingin selesaikannya?.. harap encik dapat membantu.. terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam. Masalah cik boleh diselesaikan. Tpi cik kene ke centre di PJ utk menyerahkn dokumen itu bersama. Jika ingin melalui saya. Saya kne buat satu acc bru. Dan saya akan uruskn semua dokumen hanya melalui talian sahaja percuma . Boleh isi form di atas jika berminat. Terima kasih 😊

      Delete
  30. Salam, nak tnye ada x servis UBER utk selangor(shah alam ,klang)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam . Shah alam hot area utk uber. Hehe boleh isi form di atas utk pembukaan acc. Saya akan uruskn sehingga pengaktifan. Percuma. 😊

      Delete
  31. assalam tuan...
    sy da register online...
    bleh ke sy nk active kn melalui tuan...
    br je blk dr office agent...
    xleh nk register, agent klua...
    klu blh, cm mn sy nk hubungi tuan.
    tqvm

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam. okay boleh saya akan uruskn, cik boleh isi form ini. dan saya akan terus contact cik utk tindakkn lanjut. isi di sini http://goo.gl/forms/tVR2PyuhRT

      Delete
  32. SALAM..boleh tolong email saya di: norainliyana55@gmail.com untuk cara pendaftaran uber ni..terima kasih tuan.

    ReplyDelete
  33. salam nak tnya kalau kereta nama isteri tapi dekat bahagian insuran polisi ada nama saya (Named Drivers - The Participant) masih boleh mendaftar sebagai pemandu uber?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam. Yes kalau ada nama dalam covernote Insurance amatlah boleh utk register.

      Delete
  34. Assalamualaikum
    En Nazif sy begitu tertarik utk jd sbahagian partner uber,dan sgala kmuskilan hampir semuanya telah anda jawab.cuma bab keselamatan belum di sentuh.jd pertanyaan sy apakah ada tanggungjawab dari syarikat uber srkiranya kita mengalami kemalangan ketika bersama penumpang atau bersendirian(menjemput/selepas menghantar penumpang)
    Bagaimana pula sekiranya kita dirompak atau dicederakan oleh penumpang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam. Uber akan menggalakkan kita supaya melaporkan pada pihak polis terlebih dahulu. Dan pihak uber akan membantu dan bekerjasama dengan pihak berkuasa utk melakukan siasatan. Di dalam uber partner apps ada capaian utk melakukan Report atas kesalahan rider kite. Dan report ini akan di ambil tindakan dengan segera oleh uber.

      Delete
  35. salam. sebelum hendak upload dokumen seperti kad pengenalan..perlukah saya letak "for uber use only" diatas kad pengenalan saya?takut kad pengenalan disalah guna pakai.

    ReplyDelete
  36. Tuan boleh bagi no fon senang saya nak tanya lebih detail...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan boleh isi form ni saya akan pm cik trus http://goo.gl/forms/tVR2PyuhRT

      Delete
  37. Salam semua. Sesiapa yang hendak saya PM boleh lah sertakan no tel dengan lokasi utk bawa uber. Contoh: KL, Penang, Ipoh. Saya akan trus hubungi.

    ReplyDelete
  38. Whatssap saya bos...0177523498..saya tak dapat upload

    ReplyDelete
  39. Salam awk. Kalo kereta viva bwh 1000cc bole x guna untuk uber ?

    ReplyDelete
  40. Salam tuan. Kat Kuching Sarawak belum ade ke tuan?

    ReplyDelete
  41. Salam, tuan. Ada had umur ke untuk buat uber? atau asalkan ada lesen memandu penuh sudah cukup?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam. Umur 21 tahun da ke atas sahaja yg boleh

      Delete
  42. Assalammualaikum sdr. Nazif,
    Adakah kita boleh beroperasi diluar area kita berdaftar?

    Dlm borang sdr ada utk area KL & area Selangor /putrajaya/nilai..adakah kita dibenarkan memilih 1 area sahaja?
    TQ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam. Klau cik di selangor /kl ye cik boleh memandu di area ni tiada masalah. Jika cik di ipoh jb atau penang cik perlu menbuka acc satu lg

      Delete
  43. Assalam.. Sy dg daftar.. Nnti check ye

    ReplyDelete
  44. assalamualaikum encik nazif, sy dah daftar sabtu lepas d ampang. ptg semalam diaktifkan. saya lupa yg sy memang nak cari rumah d shah alam. lepas tu gelabah bila signal pickup first pax masuk. klcc. x expect. nasib baik pax tu call, dan sy cakap terus terang, tak pickup dia. minyak dah nak abis masa tu. jem. jln ampang. dahle x study lg mcm mana rate nya dll.. so, sy off line kan dlu.en nazif kat mana? boleh ke sy cancel dgn centre ampang ni, pastu register dgn encik? kalau masih belum daftar dgn encik, boleh ke sy beroperasi d shah alam? sebab slalu ke sana wpun masih duduk KL. terima kasih kerana sudi baca soalan ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam. Cik boleh wassap ke saya 019-3070041.kite bincang lebih lanjut. 😊

      Delete
  45. Salam. Tumpang tanya..viva bole ke buat uber? Tahun 2010. Tq.

    ReplyDelete
  46. Salam. Kuching, Sarawak dapat apply Uberkah?

    ReplyDelete
  47. Salam tuan..sy tgk dlm youtube video (usa) polisi insurans utk coverage from uber bleh dicapai dlm apps uber partners..just buka apps and then klik on waybill,polisi insurans utk uber akan tertera..tp sy try buat xdak pn icon utk check polisi insurans uber..so adalah polisi tersebut tidak valid di malaysia atau klu valid,mcm mana kita nk tgk/copy?thanks

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam. Untuk polisi di Malaysia boleh semak di sini https://www.uber.com/legal/terms/my/

      Delete
  48. Hye en nazif nak tanya pendapat. Saya sekarang pakai satria neo so ingat kalau nak buat uber ni nak tolak kereta ni dan angkat preve. Maknanya kos bulanan utk byr kereta pun bertambah la sbb preve lebih mahal kan. Buat masa sekarang ni sy berniaga online. So encik rasa berbaloi ke kalau saya buat uber ni full time. Saya probably akan amik area shah alam. Tengah dok pikir lagi mi haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai cik Redzuan. Ye neo mmg tak boleh untuk uber ni. Kebiasaannya saya akan nasihatkan supaya tidak terburu-buru. Kalau boleh cuba dahulu di waktu weekend jika ok baru proceed. sebab hasil yang ditunjukkan di atas adalah usaha yang agk jitu juga. nk sembang2 boleh wassap saya. 019-3070041

      Delete
  49. Assalamualaikum
    En Nazif saya baru start jalan uber 1hari.masalah nya setelah turunkan penumpang.dia cakap bayar melalui crdt card tapi saya check dalam acc tiada bayaran masuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam. Acc mungkin update lambat skit. skrg mesti dah adakan ^_^

      Delete
  50. Sy dah dftar uber tp blom online lg...kna update acc bank dulu sblm online atau cmne??tq

    ReplyDelete
  51. Sy bru daftar uber tp x thu cmne nk mule...ingt nk buat area shah alam..bntu sy.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Maria, Go online dan mula menuju ke bandar untuk mendapat permintaan. =)

      Delete
  52. area terengganu mmg x de lgi erk

    ReplyDelete
  53. Salam saya nak tanya, saya nak reg viva saya utk uber driver ni. Boleh saya tau berapa fee yang uber ambil bagi setiap trip? berapa percent? thanks

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam. Boleh xde masalah asalakn 2008 ke atas. Uber akan amek 25% setiap trip. Utk register wassap no saya di atas

      Delete
  54. As salam tuan...sy nak join Uber...tolong bantu sy...wsaap 0197493602

    ReplyDelete
  55. Salam tuan,
    Proton Persona reg Sept 2007 lulus tak?
    Saya sangat berminat untuk buat full time tapi takut tak lulus. PM saya boleh tuan?
    Zul 0125290794 area Puchong

    ReplyDelete
  56. Wassap saya 010-9567919 area kk tq

    ReplyDelete
  57. Salam encik. Kalau proton exora tahun 2010 boleh ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam. Boleh. Contact sy dgn no di atas untuk pendaftaran.

      Delete
  58. Salam En.Nazif area Alor Setar dh ada Uber ke? sbb ada kawan ckp dia dh daftar, mohon pencerahan terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam. secara rasminya uber masih belom berada di Alor Setar.

      Delete
  59. salam..
    kat bandar Kuching Srwk dh ada ke Uber ni.. dlm dorm xda lg Kuching.
    Kalau ada.. nak daftar utk bandar Kuching.

    ReplyDelete
  60. Replies
    1. Wassalam. Dalam masa terkini ni uber di Kuching akan tiba. Saya akan hubungi untuk pendaftran.

      Delete
  61. Uber sekarang ok...saya nak register tapi sekarang rasa customer uber sudah kurang ..banyak pakai grad betulkah???

    ReplyDelete
    Replies
    1. persaingan sihat antara UBER dan GRAB sama hebat. Ramai dgn grab dan ramai juga dgn UBER

      Delete
  62. salam tuan..sy nk bertanya skit,kereta sy kereta recond..tahun dibuat 2004.register thn 2009,boleh jadi uber ke????

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam, uber hanya membenarkan kereta yg hanya di buat 2008 dan ke atas

      Delete
  63. Salam Encik, sy pernah register untuk Uber sekitar awal tahun ini tetapi tidak pernah menggunakan langsung aplikasi dan kini saya ingin aktif semula. Bagaimana ye?

    ReplyDelete
  64. Salam En.Nazif area Alor Setar dh ada Uber ke? sbb ada kawan ckp dia dh daftar, mohon pencerahan terima kasih.

    ReplyDelete
  65. Salam, En Nazif pm saya boleh 012-9765682 t,ksh

    ReplyDelete
  66. Salam en nazif bole pm sy x, 012-3004076
    Sy brmnat sgat nk buat uber.

    ReplyDelete
  67. salam en nazif sy nk tanya,bagaimana nk tahu akaun kita aktif dari uber sbab sy dh register,application dah boleh online,tp ada kawan ckp kena pergi ke hq uber dgr taklimat baru akuan diaktifkan... email add sy rararahman77@gmail.com terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam. cuba login dalm apps cik. kalau boleh online maknanya da aktivate. kalau tak boleh. boleh wassap saya no di atas. saya akan guide cik smpy acc activate.

      Delete
  68. salam en nazif ,sy yg pm untuk area kuantan.saya baru kehilangan kerja..ingat nk buat partime UBER.

    ReplyDelete
  69. Salam end nazif, sy dah register kat form tu...kalau boleh nk buat full time. Ni no phone sy 0127987844

    ReplyDelete
  70. salam tuan saya dah register form tu..ade masalah sedikit..tolong whatsapp saya 0178254834

    ReplyDelete
  71. Salam tuan, sy nk tnya..kalau sy nk daftr melalui tuan kene bayar apa2 fee ke? thanks

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam. Xde bayaran.percuma. Hubungi no wassap atas utk pendaftran.

      Delete
  72. Salam tuan, sy berminat utk jadi driver uber..boleh wasap sy 0137036601..Tq..

    ReplyDelete
  73. Salam tuan,saya berminat nak daftar uber dengan tuan. Cuma saya ada satu persoalan. Jika berlaku kemalangan semasa saya membawa penumpang, adakah penumpang itu boleh membuat apa-apa tuntutan terhadap saya..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam. Penumpang dan pemandu akan ditanggung oleh uber jika kemalangan itu berlaku bkn disebabkan kita.

      Delete
  74. salam encik saya tgal erea shah alam sy dh daftar uber kat website so sy nk tanya sy kene g ke centre dia ke untuk active account kalau sy buat dgn encik blh ke? ni no sy 01111243922

    ReplyDelete
  75. pm sy..aznida6646@gmail.com
    tkasih

    ReplyDelete
  76. Salam tuan, kalau viva tahun 2013 lepas ke utk uber? 0172648799 itu number saya

    ReplyDelete
  77. Slm bos. Area melaka dah ada uber tak? Jika saya nak join mcm mn? My no 0129117208

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam. Melaka belom lagi. mungkin coming soon. nnt saya akan roger. =)

      Delete
  78. Salam..nak tanya kete myvi 2008 daftar geran dan insuran nama isteri ..soalannya pemandu suami boleh ke...no 0146229797

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam. Boleh kalau insuran dan geran nama isteri. Tapi nama cik suami kene ada dalam covernote tu sebagai pemandu kedua/ authorized driver. PM sent

      Delete
  79. Salam tuan..proton savvy 2010 boleh pakai ke ? Terima kasih

    ReplyDelete
  80. Salam tuan. Viva tahun 2007 boleh daftar tak? Kalau boleh, mohon tuan whatsapp saya di 0135426250

    ReplyDelete
  81. Salam tuan nak tanye..kalau saya pakai iphone 4s, dia boleh digunakan utk apps uber ker..? Kalau tak boleh ape handfon yg sesuai..? Adakah semua jenia android boleh guna apps uber ni..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam. Setahu saya iphone 4s boleh lagi digunakan. Tapi mungkin agak berat skit. saya nasihatkn phone android. tahun 2015 ke ats. Android semua ngam.

      Delete
  82. Salam bro, nak tanya, saya dh start jd uber partner ni minggu lepas lagi. Dah bpuluh trip saya buat. Tapi kenapa uber masih belum depositkn payment ke akaun saya? Yg saya tahu dlm minggu ni rabu hingga jumaat dia akan transfer. Tp still takda apa2 transaction pn. Detail bank pn saya dh update betul2 dah. Knape ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam. Sila ke UBER PSC di PJ untuk keterangan. Google UBER PSC utk alamat HQ UBER. Trimas.

      Delete
  83. As salam.. pm saya tuan.. puteribalkis1@gmail.com atau ws saya 0176063620

    ReplyDelete
  84. Assalsm tn...saya pun hadapi mslh dgn model kereta..sya miliki waja 2005..tp keadaannya terplihara ..sbb sy slalu servis...mileage jrk baru 137k walaupun dh 11 thn...boleh x sy mohon rayuan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam. Memang tidak dibenarkan lagi kereta yang di bawah 2008. Minta maaf. saya pun tertakluk pada terma UBER.

      Delete
  85. Saya brminat nk mnjerumuskn diri dlm uber, bole pm x? nk lebih detail.

    0196250445 (whatsapp)

    ReplyDelete
  86. Salam tuan..Myvi tahun 2007 boleh daftar tak? Kalau boleh, mohon tuan whatsapp saya di 0124814161

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam. PM sent. 2007 masih boleh ( tertakluk pada jenis kenderaan)

      Delete
  87. Assalamualaikum tuan Nazif...saya menetap di Penang dan berminat untuk mendaftar sebagai pemandu UBER dengan tuan...mohon whatsapp saya di 0123455325

    ReplyDelete
  88. En Nazif, saya dah isi online form pada blog ni. So, saya tunggu feedback dari En Nazif je kan..?

    ReplyDelete